روغن ریزی گیربکس مشکل گردگیر پلوس
تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت

در حدود چند ماه پیش متوجه روغن ریزی از زیر خودرو شدم.در کمال تعجب چیزی حدود 1 لیتر از روغن گیربکس داشت تخلیه میشد.به مکانیک مراجعه کردم و پس از بررسی متوجه شد گردگیر پلوس سمت راننده که به گیربکس متصل هست پاره شده.
ظاهرا عمر گیربکس هم در گرو همین گردگیر ناچیز هست و در صورت خرابی بلا استثناء روغن تخلیه میشود.
2 تا تندر هم اونجا بود که به دلیل اینکه گیربکس کاملا خشک شده بود و اصطلاحا آبش رو از دست داده بود مجبور بودند تا هزینه ای نردیک1 میلیون تومان پرداخت کنند.
این گردگیر در بازار به صورت تنها معمولا نیست و در بسته بندی به همراه بست های نگه دارنده و بلبرینگ به قیمت 25 تا 30 هزار تومان عرضه میشه.

اما دیروز بعد از 7 هزار کیلومتر به نکته جدیدی در باره این مشکل رسیدم.
دیروز دیدم کف پارکینگ کلی روغن گیربکس ریخته و حدودا 1.5 لیتری میشد.یعنی خیلی بیشتر از زمانی که گردگیر دچار پارگی جزئی میشود.
رفتم پیش مکانیک و پس از بررسی متوجه شدیم قطعه پلاستیکی جلوی بست کوچک گردگیر هست، که وظیفه اش جلوگیری کردن از حرکت گردگیر به جلو هست.
در عکس این قطعه پلاستیکی نشان داده شده که کاملا جدا از گردگیر هست و روی میله اصلی پلوس فیکس میشود.اگر دقت کنید بست کوچک گردگیر در پشت هست.میدونید که داخل گردگیر پر از روغن هست و چرب .یعنی اگر بست گردگیر کاملا سفت هم باشد در تکان های جاده می تواند به جلو لیز بخورد که این قطعه پلاستیکی مانع از این اتفاق میشود! در نتیجه به محض حرکت گردگیر به جلو کاملا مشخص هست که روغن به راحتی تخلیه میشود.
در ماشین من این پلاستیک شکسته بود.علتش رو نمیدونم.اما دقت کنید اگر زمانی گردگیر پلوس ماشین شما پاره شد و خواستید تعویض کنید ، مکانیک مراقب باشد که به این قطعه آسیبی نرسد.یا اگر ذره ای حالت شکستگی داشت به دادش برسید.
از اینرو مجبور شدم یک دست کامل گردگیر به قیمت 22 تومان بگیرم تا این این قطعه داخلش باشد.
برای تعویضش حتما باید کار به یک تراشکار داده شود تا ابتدا 3 شاخه پلوس را بیرون آورده و بلبرینگی را که دقیقا در مرکز قسمت کوچک گردگیر هست رو خارج کرده و سپس به این قطعه پلاستیکی میرسد که اون رو با نوع جدید تعویض میکند.بهتر هست بلبرینگ کهنه رو هم با مدل نو که در بسته بندی هست عوض کنید.
من که نفهمیدم عزیزانی که این رو طراحی کردند آیا نمی توانستند یک قطعه فلزی در اینجا قرار دهند تا آسیب نبیند!!!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: