نشت بنزین از پمپ 206
تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
نگارش در تاريخ یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, توسط دوست

امروز که دیگه بیکار بودم رو برای عملیاتی کردن 206 که چندی قبل گراند شده گذاشتم و نتیجه رضایت بخش است تاکنون.
صبح زود رفتم سراغ پمپ و با کمک داداشم به راحتی تونستم بازش کنم بدون خون و خونریزی. لم کار اینه که فقط باید دو نفر باشید و یکی با پیچ گوشتی هل بده اون صفحه رو و یکی با پیچ گوشتی و چکش ضربه بزنه که به راحتی تمام باز میشه.
این عکسهای پمپ قبلی که پایه اش شکسته بود:


پمپ ماشین من سالم بود و صدا هم نداشت و واقعا دلم نمیومد عوضش کنم. ایرانی که واقعا فایده نداشت بذارم چون میترسیدم آمپر بنزین درست نشون نده و خارجی هم گرون بود و در نهایت مثل پمپ خودم بود.
لذا پمپ رو بردم پیش مکانیکم و از پمپهای اورجینالی که داشت یکیش که به علت ضعیف شدن پمپ تعویض شده بود رو قاب بالاش رو با پمپ خودم تعویض کرد.
2 تا پمپ دیگه هم داشت که اونها هم مثل مال من پایه شون شکسته بودن و به کار نمیومد.
تنها تفاوتی که کرد الان اون لوله اصلی بنزین که از خود آرمیچر خارج میشه بوسیله یک بست نو کاملا کیپ و محکم شده.
تو مدل کارخانه ای اون قسمت شلنگ به لوله خروجی بنزین از پمپ پرس شده است که عکسهاش رو قرار میدم.

عکسهای پمپ با صفحه جدید:


در نهایت خودم دوباره با کمک داداشم به روش قبل تونستیم پمپ رو ببندیم و به خوبی آب بندش کنیم که بنزین نشت نکنه.
پمپ با صفحه جدید نصب شده و در حال کار است:


اما هزینه ها:
هزینه اوراق پمپ و تعویض صفحه پمپ اورجینال + قیمت خود صفحه باهم شد 15000 تومان
هزینه اورینگ اورجینال(به رنگ آبی) برای آب بندی درز پمپ با باک بنزین 4000 تومان
هزینه یک عدد بست کوچک 200 تومان

در پایان هم خودرو رو با کولر روشن جهت تست در گرما بردم بیرون و خوشبختانه هیچ نشتی از اتصال پمپ به باک ایجاد نشد.
الان خیلی راضی هستم که به این شکل تعمیرش کردم و کلی هزینه صرفه جویی شد.
پمپ من واقعا سالم و تمیز و با فشار عالی کار میکرد و واقعا سخت بود برام به علت یک شکستگی بالای لوله اون رو کنار بگذارم.

 

این تجربه رو اینجا قرار دادم چون که این مشکل در 206 خیلی شایع هست و میتونه منبع خوبی باشه برای بچه هایی که بعدا با این مشکل روبرو میشوند.
البته پمپ بنزین من واقعا سالم بود و مطمئن باشید اگر کوچکترین عیب یا ضعف یا صدایی داشت حتما تعویضش میکردم. اما خوب الان خیلی احساس بهتری دارم برای کاری که انجام دادم.
موفق و پیروز باشید.

 

از مواردي كه بايد هنگام بستن پمپ دقت كرد اينستكه مهره چاكنت پلاستيكي درب پمپ را هنگام بستن روغنكاري كرده كه درپوش تا اخر براحتي بسته شود و نشتي بنزين نداشته باشد.
در ضمن دقت كنيد كه اورينگ در محل خود قرار گيرد.

 

بله کاملا درسته یک نکته دیگر هم اینکه تا زمان بسته شدن کامل مهره چاکنت پمپ، اون رو باید با دست خودتون به پایین فشار بدید چون پمپ یک حالت فنری داره و اگه فشرده نشه اورینگ مکانش به هم میخوره و بعد از بستن پمپ دچار ریزش بنزین از محل میشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: